اخبارتازه هاروابط عمومی

فراخوان سومین جشنواره ملی ایده‌های خلاق روابط عمومی

معرفی جشنواره

داستان جشنواره

امروزه ارتباطات نقش بسیار مهمی در پیشبرد اهداف یک سازمان در جامعه ایفا می کند. در حقیقت بهبود کمی و کیفی فعالیت‌های سازمان و افزایش بهره‌وری از امکانات و نیروی انسانی در سایه انعکاس فعالیت‌های سازمان به جامعه و بهره‌گیری از امکانات و قابلیت‌های اجتماعی و مشارکت عمومی است.

در این راستا روابط‌عمومی‌ها به عنوان حلقه ارتباطی سازمان‌ها با جامعه، نقشی تاثیرگذار دارند به طوریکه هر چه این حلقه ارتباطی گسترده‌تر و محکم‌تر باشد، به همان اندازه سازمان در پیشبرد اهداف و فعالیت‌های خود موفق‌تر خواهد بود. پس روابط‌عمومی‌ها برای اینکه بتوانند این حلقه ارتباطی سازمان را با جامعه حفظ کنند، باید در جستجوی تکنیک‌ها، الگوها و شیوه‌های مناسب و جدید باشند.

یکی از این شیوه‌ها و الگوها، استفاده از خلاقیت و نوآوری است که اگر به درستی به کار گرفته شود، بسیاری از ضعف‌های فنی و اجرایی را پوشش می‌دهد و چون موضوع کار روابط‌عمومی از تنوع و حیطه بالایی برخوردار است، امکان ظهور خلاقیت در آن به مراتب بیشتر از سایر حوزه های کاری سازمان‌ها خواهد بود.
 

۲-ارتقای دانش تخصصی:

جشنواره ایده‌های خلاق روابط‌عمومی در حقیقت به عنوان یکی از نتایج ارزشمند کنفرانس بین‌المللی رویکردهای نوین روابط‌عمومی ایران، پیوسته در پی ارتقای سطح علمی و دانش تخصصی مدیران و کارشناسانی بوده که در عرصه روابط‌عمومی فعالیت می‌کنند. در کنار این رویداد ملی، کارگاه‌ها و سخنرانی‌های تخصصی نیز تدارک دیده‌ شده تا با ارایه مباحث علمی-آموزشی از سوی استادان و متخصصان این رشته، آخرین اطلاعات و مباحث جدید در اختیار شرکت‌کنندگان و علاقه‌مندان قرار گیرد.

 

۳-اهداف جشنواره:

  • آشنایی با اصول و استانداردهای خلاقیت و طراحی ایده‌های ناب  روابط‌عمومی  و ارائه آثار و تجارب موفق.
  • توسعه و ارتقای سطح توانمندی‌ها و مهارت‌های مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی در حوزه فعالیت‌های خلاقیت و ایده‌پردازی ارتباطی.
  • فرهنگ‌سازی مناسب و تکریم و معرفی نخبگان و الگوهای برتر در حوزه خلاقیت های روابط عمومی و ارتباطات.
  • تبیین نقش تکنولوژی‌های نوین ارتباطی  در توسعه  آموزشی در فرآیند خلاقیت و نوآوری.
  • دستیابی به راهکارهای مناسب برای  ارتقای روابط‌عمومی به وسیله خلاقیت روابط‌عمومی‌ها.
  • ایجاد فضای رقابتی سالم و شور و نشاط علمی و تعامل بین متخصصان و کارشناسان این عرصه.
  • کمک به تولید، تأمین و ارایه محتواهای فاخر و با کیفیت.
  • به اشتراک‌گذاری و انتقال ایده‌ها و تجربه‌های ناب و متمایز.
  • به دست آوردن دانش و راهکارهای عملی برای به حداکثر رساندن فعالیت های ارتباطی و روابط عمومی‌ها.
  • ارائه جدیدترین دستاوردها وآموزه‌های کارکنان  روابط‌عمومی.
  • ایجاد فرصت‌های ارائه و به کارگیری تجربه‌های موفق و متفاوت در سایر روابط‌عمومی‌ها.
  • شبکه سازی مدیران، کارشناسان و متخصصان و دانشجویان روابط‌عمومی و حوزه‌های علوم ارتباطات و جامعه شناسی

۴-بخش‌های جشنواره:

۱) خلاقیت در برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های عملیاتی روابط‌عمومی:

  • ایده و طرح خلاقانه‌ای که با توجه به تشخیص و شناسایی یک مسئله، چالش یا بحران(قابل پیش‌بینی یا پیش‌بینی نشده) در سازمان یا جامعه مطرح، سپس تبدیل به یک برنامه عملیاتی شده و پس از اجرای آن طرح و برنامه مسئله، چالش یا بحران موردنظر، برطرف شده باشد.

۲) خلاقیت در تولید محتوای رسانه‌ای

  • محتوای رسانه‌ای تولید شده می بایست با توجه به تشخیص و شناسایی یک مسئله، چالش یا بحران (قابل پیش بینی یا پیش بینی نشده) در سازمان یا جامعه تولید و منتشر شده باشد و پس از انتشار آن؛ مسئله، چالش یا بحران موردنظر، برطرف شده باشد.


توجه: در این قسمت، میزان انتشار محتوا یا میزان بازدید و دیده شدن آن در سایت و شبکه‌های اجتماعی مجازی، به تنهایی معیار انتخاب در جشنواره نیست. بلکه نیاز به مستندات قابل ارائه‌ای است که نشان دهنده حل آن مسئله، چالش یا بحران پس از انتشار محتوا باشد.

  • در این بخش از ایده‌‌های برتر تقدیر و گواهی پذیرش و ثبت ایده در جشنواره به برگزیدگان اعطا می شود.

۳) پژوهش های کاربردی روابط عمومی

۴) رویکردهای چابک سازی در سازمان

۵) کارآفرینی و روابط عمومی

۶) آینده پژوهی و روابط عمومی

۵-بخش ویژه:

علاوه بر انتخاب آثار خلاقانه در بخش‌های فوق، هیئت داوران از بین آثار ارسالی، جایزه برگزیده جشنواره را نیز، به اثر خلاق با مضمون و موضوع “رسانه ، روابط عمومی و محیط زیست ” اهدا خواهد نمود.

هیئت داوران جشنواره

پروفسور باقر سروخانی پدر علم جامعه شناسی ارتباطات ایران

دکتر احمد یحیی‌ایله‌ای دکتری علوم ارتباطات و متخصص حوزه روابط‌عمومی تجاری

امیر عباس تقی‌پور دبیرکل باشگاه مدیریت ارتباطات یونسکو-ایران

شرایط شرکت در جشنواره

مقررات عمومی:

علاقه‌مندانی که از اول دی‌ماه ۱۴۰۰ تا کنون  اقدامات ارزنده و آثار فاخری را با ویژگی‌های بدیع، خلاقانه، بومی و کاربردی و در راستای حل مسائل سازمانی واجتماعی در حوزه علوم ارتباطات تولید نموده‌اند، می‌توانند با تکمیل فرم جشنواره و ارائه مستندات مربوطه، در این بخش شرکت نمایند.

تعداد آثار ارسالی نامحدود است و افراد می‌توانند به صورت مستقل یا تحت عنوان سازمان زیربط، آثار خود را ارائه کنند.

برای ارائه هر اثر به صورت مستقل، ارائه مدارک و مستندات لازم جهت مالکیت اثر توسط شرکت کنندگان(حقیقی یا حقوقی) الزامی است.

متقاضیان باید ایده‌های اجرا شده و خلاقانه خود را به‌طور جداگانه به همراه فرم تکمیل شده و مستندات مرتبط، در زمان مشخص شده به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

  • مسئولیت اصالت و صحت آثار ارسالی بر عهده شرکت‌کنندگان است.
  • تکمیل فرم ثبت‌نام و ارسال آثار به منزله قبول شرایط و مقررات جشنواره است.
  • تصمیم‌گیری در خصوص موارد پیش‌بینی نشده و اعلام نشده بر عهده دبیرخانه جشنواره است.

۲٫ مدارک مورد نیاز:

الف) شرکت کننده حقیقی(مستقل)

  • گواهی اشتغال یا فعالیت در عرصه روابط عمومی و رسانه
  • تکمیل فرم ثبت نام

ب) شرکت کننده حقوقی (سازمان‌ها و شرکت‌ها)

  • تصویر نامه رسمی سازمان
  • تکمیل فرم ثبت نام

۳٫ مهلت ارسال آثار:

بنا به درخواست مکرر شما عزیزان ارسال آثار تا ۲۰ آبان ماه تمدید شد.

 متقاضیان تا تاریخ ۲۰آبان ماه ۱۴۰۲ فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه جشنواره  ارسال نمایند.

هزینه ثبت نام مبلغ: ۱۲/۰۰۰/۰۰۰ ریال معادل یک میلیون و دویست هزار تومان

شماره حساب واریز وجه ثبت نام:

شماره کارت: ۵۸۹۴۶۳۱۵۵۴۴۹۰۰۱۱ شماره شبا: IR590130100000000362497000 به نام کورش زرین جویی و سید مجید میرپویا

۴٫ نحوه ثبت نام و ارسال آثار:

برای ثبت نام ابتدا فرم را از قسمت زیر دانلود کرده و پس از واریز فیش کلیه مدارک خواسته شده را به ایمیل isfprsit@gmail.com ارسال نمایید و با تماس تایید تلفنی بگیرید: ۰۹۱۶۲۰۲۴۸۶۱

  • برای شرکت در جشنواره، پرداخت هزینه ثبت نام الزامی می‌باشد.

۵٫ ارتباط با ما:

اطلاعات تماس
نشانی: خیابان هشت بهشت غربی-کوچه شمندی-ساختمان اداری پردیس-طبقه دوم-واحد۷

تلفن‌ها:

رئیس جشنواره: ۰۹۱۳۳۱۳۴۸۶۱

روابط عمومی و پشتیبانی: ۰۹۱۶۲۰۲۴۸۶۱ – ۰۹۱۳۹۸۹۰۷۹۳

تلفکس: ۰۳۱۳۲۶۸۴۹۱۶

پست الکترونیکی:  isfprsit@gmail.com – info@isfprsir.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا